MELD U AAN VOOR DE DOV NIEUWSBRIEF

Heeft u interesse in de DOV nieuwsbrief? Deze verschijnt elke maand en staat vol handige tips en weetjes voor op en rond het water.

Klik hier om u aan te melden voor de nieuwsbrief.

Klachten en geschillen

Een klacht, en dan?

Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. In dat geval adviseren wij u eerst contact op te nemen met één van onze medewerkers om een mogelijke oplossing te bespreken. Wilt u toch rechtstreeks een klacht indienen, dan kunt u kiezen uit de volgende mogelijkheden:

De klachtenprocedure

Heeft u een klacht bij DOV ingediend, dan ontvangt u binnen veertien dagen nadat wij de klacht hebben ontvangen onze eerste schriftelijke reactie. Blijkt deze termijn niet haalbaar, dan laten wij u dat tijdig schriftelijk weten. In dit bericht vermelden wij ook wanneer wij daartoe wel in staat zijn.

Het kan gebeuren dat wij niet tot elkaar komen. In dat geval kunt u natuurlijk proberen op een andere wijze tot een oplossing te komen. Er is echter wel een verschil in mogelijkheden voor zakelijke en particuliere relaties.

  • Particuliere relaties

    U kunt u zich wenden tot  het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Voorwaarde voor de behandeling door het Klachteninstituut is, dat u eerst uw klacht bij ons moet hebben ingediend en dat deze klacht niet naar uw tevredenheid is afgehandeld.
  • Zakelijke relaties

    Er is geen instantie waar u kosteloos in beroep kunt gaan. Indien uw klacht (geheel of gedeeltelijk) niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u ervoor kiezen de kwestie aan de bevoegde rechter voor te leggen. Het staat vooraf niet vast voor wiens rekening de kosten komen.

Meer  informatie over de procedure vindt u op de website van het klachteninstituut.
De gegevens van KiFiD zijn:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG  DEN HAAG
tel.: 070 333 8 999
e-mail: info@kifid.nl
www.kifid.nl

Als u een geschil niet aan DOV en/of het KiFiD wilt voorleggen, kan het geschil alleen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.

Tenslotte: een klacht is voor ons aanleiding om na te gaan of wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.

Heeft u een goed idee om onze dienstverlening te verbeteren, laat het ons dan weten via klachten@dov-verzekeringen.nl.

 Duidelijke voorwaarden - 7x24 bereikbaar - Complete dekking - Schappelijke premie

 

DOV logo - Duidelijk DOV
TOP